تبلیغات
معتبرترین و به روز ترین فروشگاه اینترنتی - آموزش حرکات دست تای چی

معتبرترین و به روز ترین فروشگاه اینترنتی

آموزش و خوداشتغالی

سه شنبه 27 تیر 1391

آموزش حرکات دست تای چی

نویسنده: http://inkharid.ir /   

آموزش تای چی چوان

فواید تای چی :
تای چی علاوه بر اینکه شیوه درست استفاده از نیروی درونی را به ما می آموزد،توانایی ماهیچه ها ،میزان انعطاف و قدرت ایمنی بدن را ارتقا می بخشد.همچنین نقش ارزنده ای در کاهش استرس ،افزایش آگاهی وهوشیاری ،وبهبود تعادل و هماهنگی بر عهده  دارد.

راز تای چی بالغ بر هزار سال است که بوسیله تعدادی خانواده چینی  حفظ گردیده است.
Halth Magazine. 8 Mar/Apr '93 p. 66-69  


 



فواید فیزیولوژیکی تای چی:

 بر اساس سنجش های به عمل آمده تمرین تای چی باعث افزایش عملکرد قلب وافزایش دفع اوره وکاهش غلظت بزاق دهان میشود.در رابطه با مسائل روانی تمرینات مرتب تای چی میتواند موچب کاهش  تنش،افسردگی،اضطراب،خشم،خستگی 
پریشانی وتشویش ودلواپسی گردد.به طور کلی مجموعه حالات ذکر شده موجب اختلال روانی می شود
 (American Psychological Association) Journal of Psychosomatic Research, 1989 Vol 33 (2) 197-206.   


سیستم ایمنی :
 

مطالعه ای در چین نشان دادکه تای چی ممکن ا ست شمار لنفسیت ها رادر بدن بالا ببرد می دانیم سلولهای، 
  لنفوسیت ها به سیستم ا یمنی بدن در  مقابله با باکتریها کمک میکند وحتی سلولهای سرطانی را هم مورد تهاجم قرار می دهند
Prevention Magazine V. 42, May 90, p.14-15

 

تعادل حیاتی ذهن :

در بررسی روانشناسانه تعادل حیاتی به بحث کنترل هیجان یا آسایش خاطر بر می خوریم  در این مقوله مواجه شدن با هیجان و یا سرکوب آن مقدمه ای است برمبحث تعادل حیاتی ،برای شناخت هیجانات مث
بت ومنفی و نحوه ی برخورد با آنها نیاز به مهارت تمرکزو مدیریت رسیدن به تعادل داریم که هر دو اینها از اصول اولیه تای چی و چی کونگ می باشد. 
در طب چینی در مداوای ذهن وبدن از دو شیوه طب سوزنی و تای چی استفاده می شود
American Psychological Association
American Journal of Chinese Medicine, 1981 Spr Vol 9 (1) 1-14
.     


تنفس،درد،فشار خون بالا:

تعدادی شرکت کننده در آزمایشات مربوط به تای چی اینطور اظهار داشتند علاوه بر افزایش ظرفیت تنفس ، ناپدید شدن درد کمر و گردن و تعادل فشار خون ، انرژی کار  روزانه آنها هم افزایش یافته است . 
ده سال مطالعه روی افراد سالخورده در دانشگاه های هاروارد ،یل و اموری مشخص کرد که نه تنها تای چی از تکنولوژی های دیگر برتر است بلکه ریسک ایجاد آسیب  نسبت به روشهای دیگر تا 48% کمتر می باشد .  
عوارض دارویی مقابله با این امراض ششمین عامل عمده مرگ و میر افراد با سنین بالا در آمریکاست. در حالی که بار مالی 
10 میلیون دلار در سال را هم شامل می شود.
Hawaii Medical Journal - Vol 51 No. 8 August 92 BALANCE: A ten year study on aging through Harvard, Yale and Emory University 

.USA Today, May 1996

استرس های ذهنی وجسمی:
از سال 1980 تمرینات ذهنی وجسمی مثل تای چی به شدت جایگزین ورزشهای ضربه ای مانند ایروبیک و دو استقامت و دیگر ورزشها شده  ورزشهای ذهنی وجسمی قرابت بیشتری با مفاصل و ماهیچه ها دارد ،تنش را کم و از پیشرفت بیماری جلوگیری میکند.همچنین سبب نیرومند شدن بدن وکاهش استرس میشودبر خلاف ورزشهای معمول این فرمها تاکید بر حرکات کششی دارد 
وهماهنگ با کل بدن است وباعث آرامش روح می شود.به جای اینکه روی تک تک اعضا مجزا کار کند بدن را به صورت مجموعه دیده وبر  یک سری حرکات موزون وتنفس عمیق وهماهنگ تاکید دارد
Working Woman Magazine V 20 Feb. 95 p. 60-62+.  .




تای چی و پارکینسون :
 

از آنجایی که تاکید تای چی  برحفظ تعادل و تحرک است برای  افرادی که مبتلا به بیماری پارکینسون هستند بسیار مفید واقع می شود. در آزمایشی که  به منظور بررسی تاثیر تای چی بر این بیماری ترتیب داده شد33 بیمار را به شکل تصادفی به یک گروه تای چی سپردند.نتیجه را پس از 10 تا 13  هفته بررسی ومشاهده نمودند که بهبودی قابل توجهی  در تعادل ، قدرت ایستادن وراه رفتن و تغییر مسیر حاصل گردیده است.تاثیر وسودمندی تای چی در روند بهبودی وتعویق زمان معلولیت وحتی حذف این مرحله به شرط شروع به موقع تای چی انکار ناپذیر است

Program in Physical TherapyWashington University School of Medicine, St. Louis, MO 63108, United States.


برتری کیفی:
 تای چی به عنوان یکی از هنرهای رزمی چین شامل یک سری حرکا ت موزون و رقص مانند است که  بطور متوالی وهماهنگ طراحی شده ودر مقایسه با دیگر ورزشها  ( بر اساس تست های متعدد) دارای ذات غیر مهاجم وبرتری کیفی است

در این مجموعه فنون و تکنینک های تای چی 

به تصویر درآمده است و برای کسانی که به این ورزش علاقه مند هستند امکان 
فراگیری و آموزش کامل را فراهم نموده است. 
اطلاعات تکمیلی 
تای چی یا تای چی چوان (Tai Chi Chuan) نوعی ورزش رزمی چینی است که برای 
بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روحی انجام می‌شود. 
این ورزش در رده ورزشهای رزمی ملایم (Soft Martial Arts) قرار دارد و باعث 
می‌شود تا عضلات بدن با انجام تمرینات نرم و ساده، انعطاف‌پذیر و قوی 
شوند. درست برعکس ورزشهای رزمی سخت که با فشار و شدت تمرین عضلات را تقویت 
می‌‌کنند. 
تمرینات و نرمشهای تای چی چوان با حرکات کند، آرام، و معمولا به صورت 
گروهی هنگام صبح انجام می‌‌شوند. متخصصین این ورزش معتقدند که تمرینات تای 
چی به صورت دسته جمعی، اثر بهتری نسبت به تمرینات فردی آن دارد. 
توصیه می‌شود که این با آموختن این ورزش، هرروز آنرا تمرین کنید. برای 
آموزش اول لازم است تا با سبک‌های آن آشنا شوید. 

خرید پستیخرید پستی

محصولات مرتبط

آموزش تای چی چوان

فواید تای چی :
تای چی علاوه بر اینکه شیوه درست استفاده از نیروی درونی را به ما می آموزد،توانایی ماهیچه ها ،میزان انعطاف و قدرت ایمنی بدن را ارتقا می بخشد.همچنین نقش ارزنده ای در کاهش استرس ،افزایش آگاهی وهوشیاری ،وبهبود تعادل و هماهنگی بر عهده  دارد.

راز تای چی بالغ بر هزار سال است که بوسیله تعدادی خانواده چینی  حفظ گردیده است.
Halth Magazine. 8 Mar/Apr '93 p. 66-69  


 



فواید فیزیولوژیکی تای چی:

 بر اساس سنجش های به عمل آمده تمرین تای چی باعث افزایش عملکرد قلب وافزایش دفع اوره وکاهش غلظت بزاق دهان میشود.در رابطه با مسائل روانی تمرینات مرتب تای چی میتواند موچب کاهش  تنش،افسردگی،اضطراب،خشم،خستگی 
پریشانی وتشویش ودلواپسی گردد.به طور کلی مجموعه حالات ذکر شده موجب اختلال روانی می شود
 (American Psychological Association) Journal of Psychosomatic Research, 1989 Vol 33 (2) 197-206.   


سیستم ایمنی :
 

مطالعه ای در چین نشان دادکه تای چی ممکن ا ست شمار لنفسیت ها رادر بدن بالا ببرد می دانیم سلولهای، 
  لنفوسیت ها به سیستم ا یمنی بدن در  مقابله با باکتریها کمک میکند وحتی سلولهای سرطانی را هم مورد تهاجم قرار می دهند
Prevention Magazine V. 42, May 90, p.14-15

 

تعادل حیاتی ذهن :

در بررسی روانشناسانه تعادل حیاتی به بحث کنترل هیجان یا آسایش خاطر بر می خوریم  در این مقوله مواجه شدن با هیجان و یا سرکوب آن مقدمه ای است برمبحث تعادل حیاتی ،برای شناخت هیجانات مث
بت ومنفی و نحوه ی برخورد با آنها نیاز به مهارت تمرکزو مدیریت رسیدن به تعادل داریم که هر دو اینها از اصول اولیه تای چی و چی کونگ می باشد. 
در طب چینی در مداوای ذهن وبدن از دو شیوه طب سوزنی و تای چی استفاده می شود
American Psychological Association
American Journal of Chinese Medicine, 1981 Spr Vol 9 (1) 1-14
.     


تنفس،درد،فشار خون بالا:

تعدادی شرکت کننده در آزمایشات مربوط به تای چی اینطور اظهار داشتند علاوه بر افزایش ظرفیت تنفس ، ناپدید شدن درد کمر و گردن و تعادل فشار خون ، انرژی کار  روزانه آنها هم افزایش یافته است . 
ده سال مطالعه روی افراد سالخورده در دانشگاه های هاروارد ،یل و اموری مشخص کرد که نه تنها تای چی از تکنولوژی های دیگر برتر است بلکه ریسک ایجاد آسیب  نسبت به روشهای دیگر تا 48% کمتر می باشد .  
عوارض دارویی مقابله با این امراض ششمین عامل عمده مرگ و میر افراد با سنین بالا در آمریکاست. در حالی که بار مالی 
10 میلیون دلار در سال را هم شامل می شود.
Hawaii Medical Journal - Vol 51 No. 8 August 92 BALANCE: A ten year study on aging through Harvard, Yale and Emory University 

.USA Today, May 1996

استرس های ذهنی وجسمی:
از سال 1980 تمرینات ذهنی وجسمی مثل تای چی به شدت جایگزین ورزشهای ضربه ای مانند ایروبیک و دو استقامت و دیگر ورزشها شده  ورزشهای ذهنی وجسمی قرابت بیشتری با مفاصل و ماهیچه ها دارد ،تنش را کم و از پیشرفت بیماری جلوگیری میکند.همچنین سبب نیرومند شدن بدن وکاهش استرس میشودبر خلاف ورزشهای معمول این فرمها تاکید بر حرکات کششی دارد 
وهماهنگ با کل بدن است وباعث آرامش روح می شود.به جای اینکه روی تک تک اعضا مجزا کار کند بدن را به صورت مجموعه دیده وبر  یک سری حرکات موزون وتنفس عمیق وهماهنگ تاکید دارد
Working Woman Magazine V 20 Feb. 95 p. 60-62+.  .




تای چی و پارکینسون :
 

از آنجایی که تاکید تای چی  برحفظ تعادل و تحرک است برای  افرادی که مبتلا به بیماری پارکینسون هستند بسیار مفید واقع می شود. در آزمایشی که  به منظور بررسی تاثیر تای چی بر این بیماری ترتیب داده شد33 بیمار را به شکل تصادفی به یک گروه تای چی سپردند.نتیجه را پس از 10 تا 13  هفته بررسی ومشاهده نمودند که بهبودی قابل توجهی  در تعادل ، قدرت ایستادن وراه رفتن و تغییر مسیر حاصل گردیده است.تاثیر وسودمندی تای چی در روند بهبودی وتعویق زمان معلولیت وحتی حذف این مرحله به شرط شروع به موقع تای چی انکار ناپذیر است

Program in Physical TherapyWashington University School of Medicine, St. Louis, MO 63108, United States.


برتری کیفی:
 تای چی به عنوان یکی از هنرهای رزمی چین شامل یک سری حرکا ت موزون و رقص مانند است که  بطور متوالی وهماهنگ طراحی شده ودر مقایسه با دیگر ورزشها  ( بر اساس تست های متعدد) دارای ذات غیر مهاجم وبرتری کیفی است

در این مجموعه فنون و تکنینک های تای چی 

به تصویر درآمده است و برای کسانی که به این ورزش علاقه مند هستند امکان 
فراگیری و آموزش کامل را فراهم نموده است. 
اطلاعات تکمیلی 
تای چی یا تای چی چوان (Tai Chi Chuan) نوعی ورزش رزمی چینی است که برای 
بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روحی انجام می‌شود. 
این ورزش در رده ورزشهای رزمی ملایم (Soft Martial Arts) قرار دارد و باعث 
می‌شود تا عضلات بدن با انجام تمرینات نرم و ساده، انعطاف‌پذیر و قوی 
شوند. درست برعکس ورزشهای رزمی سخت که با فشار و شدت تمرین عضلات را تقویت 
می‌‌کنند. 
تمرینات و نرمشهای تای چی چوان با حرکات کند، آرام، و معمولا به صورت 
گروهی هنگام صبح انجام می‌‌شوند. متخصصین این ورزش معتقدند که تمرینات تای 
چی به صورت دسته جمعی، اثر بهتری نسبت به تمرینات فردی آن دارد. 
توصیه می‌شود که این با آموختن این ورزش، هرروز آنرا تمرین کنید. برای 
آموزش اول لازم است تا با سبک‌های آن آشنا شوید. 

خرید پستیخرید پستی

محصولات مرتبط

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :